Fortfarande kaos i plugget

Jag vaknade idag, en dag innan tentan, till helt ny information.
 
"Beslutet att tillåta nämnda hjälpmedel motiveras av att uppgifterna inte handlar om att återge sådan som ni memorerat och inte heller går att lösa genom att bara skriva av vad det står i böckerna (...) Utöver de sex visserligen relativt enkla inledande frågorna om er personliga förståelse centrala begrepps innebörd, så innehåller den tre essäfrågor med komparativa inslag om väsentliga teorier och två rejält komplexa tillämpningsfrågor. Varje del av tentan och varje uppgift i de två sista delarna behöver lösas på ett godkänt sätt för betyget Godkänd."

Varför får vi sådan här information EN DAG innan tentan?! Lite sent påtänkt då kanske? Istället för att råplugga en massa begrepp och skit så hade jag kunnat läst alla case-studies en extra gång! Och vad händer med alla personer som inte ens har kurslitteraturen kvar längre? Några har lånat sin litteratur på biblioteket och har redan hunnit att lämna in dem dit igen. Det här känns så extremt oschysst så det är inte sant. Jag är så besviken på kursen och på de ansvariga lärarna. Nu ska jag spendera resten av dagen med att fixa sidnummer och innehållsförteckningar över böckerna!

AHHH! Kommer ni ihåg att jag sa att jag skrev en tenta för ca en månad sedan? Jag gjorde ett experiment där, eftersom jag är så skoltrött. Jag läste nästan ingen bok, men skrev hemtentan ändå. Jag lovade er att ni skulle få resultatet på den tentan hur det än gick! Jag fick VG! Jag sa att jag skulle skratta ihjäl mig om jag fick G, så det skulle jag absolut ha gjort över det här VG:et. Om det inte vore för tentan som är imorgon dvs... Men med det är CSN säkrat och jag behöver inte känna panik inför tentan imorgon på samma sätt längre! Yaaay yaaaay!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback