Färdig

FÄRDIG! Jag skrev precis klart min hemtenta. De blir verkligen bara jobbigare och jobbigare. Om det fortsätter såhär så undrar jag hur de kommer att se ut de kommande 4åren. 

Jag ska bara korrekturläsa och rätta lite fel och formuleringar innan jag skickar in den. Jag får tillbaka resultatet senast den 5 Juni. Då är ni alla inbjudna till en festlig liten cermoni där vi ska bränna all denna kurslitteratur på bål och dansa segerdans hela natten. Förhoppningsvis. Jag räknar med att bli godkänd, men med den här kursen så vet man ju aldrig.

Föresten så gjorde jag ett litet experiment med den här hemtentan. Jag brukar alltid pusha mina gränser för att se hur långt jag kan gå. Jag testade om detta citatet stämmer; Det kvittar hur mycket du pluggar, materialet du fått kommer inte på tentan. Vi hade närmare 1500sidor i kurslitteratur att läsa. Av de så läste jag 100sidor och sedan gav jag upp totalt eftersom det var såååå tråkigt. Tentan däremot var så bred och flummig så det kändes ändå som om jag kunde svara på frågorna med hjälp av att läsa endast det jag behövde med hjälp av registeret längst bak i böckerna. Så sammanlagt har jag kanske läst 300sidor allt som allt genom alla böckerna. Jag har aldrig någonsin pluggat så lite och ändå är denhär kursen på 7.5poäng. Om jag får G kommer jag att skratta ihjäl mig, även om jag spenderat runt 30timmar på att skriva tentan så har jag sparat jättemycket lästid. Jag lovar att berätta hur det gick, även om jag får ett U. 

Ja.. det är vad jag har gjort hela dagen. Suttit och svurit över tentan och verkligen tvingat mig själv att skriva klart den för att göra pinan så kort som möjligt! Jag önskar jag hade något att belöna mig själv med, jag har varit så duktig. Fast det känns nästan lite pinsamt att belöna sig själv för att man har varit duktig. Speciellt när det är sådana där saker som liksom är självklart att man ska göra, som att skriva en tenta. Jag tror jag ska spela lite Skyrim, jag har inte gjort det sedan i julas på grund av att skolan hållit mig så upptagen!! Det låter som en finfin belöning!

 
"Alla har så bråttom med att undervisa att ingen hinner lära sig något" 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback