Trött

Det är mitt i natten och jag har pluggat hela dagen. Jag och Ashwak promenerade till skolan och gick på ännu ett seminarium som handlade om genus, identitet och klasskillnader. Det var väldigt bra, men jag kände mig alldeles för trött och okoncentrerad för att kunna hänga med ordentligt. Det slutade med att jag och en klasskompis, Bafrin, satt och spelade Candy Crush på min telefon. En välkommen paus i föreläsningen var däremot att vi skulle lyssna på fyra låtar och rita en bild till varsin låt. Bilden skulle föreställa personen som vi trodde lyssnade på låten. Det var som sagt en välkommen liten paus, men det tog ungefär en timme och även om jag förstår poängen med övningen så kan jag inte låta bli att övningen i sig inte gav något särskilt. Men jag är kanske bara negativ eftersom jag varit trött hela dagen...

Efter att ha promenerat hem så åt jag tacosrester och sedan la jag mig i soffan och läste "En klass för sig" av Fanny Ambjörnsson. Den handlar om genus, klass och sexualitet hos gymnasietjejer. Den är väldigt intressant faktiskt. Men ännu en gång vet jag inte vad jag ska göra med innehållet. Jag kan liksom läsa och tycka att den är intressant, men jag förstår inte hur jag ska kunna plugga in den. Det finns liksom inget konkret att plugga in. Det är bara att läsa och hoppas att jag kommer ihåg vad jag läst. Nu har jag förberett mig inför seminuariumet imorgon. Imorgon har jag sovmorgon och jag planerar att försöka sova som en stock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback