Gräsmatta

Jag och Ashwak promenerade till universitetet idag. Det var så extremt fint väder! Varmt och härligt! Föreläsningen kändes som en enda lång pina. Jag förstår inte vad det är med mig! Föreläsaren var annars helt okej. Kunskapen kändes relevant. Men jag kunde inte koncentrera mig!! Jag satt bara och väntade på att det skulle vara över. När det var över kändes det som att jag hade kunnat legat kvar i sängen. Men inte pågrund av att föreläsningen var dålig, utan för att jag var dålig. Jag är så omotiverande mot mig själv, jag skämms.

Jag och Ashwak promenerade hem och sedan satt vi på gräsmattan och pratade i någon timme. Efter det fastnade jag på ciggpaus hemma hos Angel och det var inte förän efter en tripp till ICA som jag landade hemma med skolböckerna. Även där misslyckades jag totalt - jag somnade med boken i ansiktet. Heja mig.

Jag brände mig i solen, helt otroligt. Jag är lika vit som ett lakan och ibland känner jag mig som en vampyr så lätt som jag bränner mig! Det är så jobbigt. Jag vill få den vackra bruna färgen som "alla andra" får. Men nej, jag är dömd att få höra "Vad blek du är! Har du inte varit i solen?" eller "OJ! Vad röd du har blivit!! Du måste smörja in dig mer!!". 

Jag saknar Hannes. Jag saknar Lucy och Nellie. Jag saknar Säffle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback