Första grillningen

Jag satt och pluggade när en väninna smsade och frågade om vi ville hänga med och grilla i parken. Det lät mycket mer lockande än min tjocka 600sidors pedagogikbok, så vi stack dit. Vi har spenderat hela kvällen mellan 16-22 med att grillmysa med både gamla vänner och nytt folk. Det slutade med att vi var ett rätt så stort gäng på runt 10personer som satt runt grillen och pratade. Det var jättefint väder och vi satt högt uppe på en kulle i en park. Havsutsikten med färjorna var supermysig och man såg Danmark rätt så bra över sundet.

Jag påminns om hur glad jag är över att ha flyttat till Skåne. Jag kommer egentligen ifrån en by utanför Gävle, som ligger ca 2timmar norr om Stockholm. Det var en rätt så stor omställning att flytta till Skåne, men jag trivs så extremt bra här! Speciellt under våren och sommaren som både kommer tidigare och varar längre. Jag längtar ofta tillbaka norrut under vintern, eftersom jag älskar snö. Sen så saknar jag såklart min familj som bor kvar där uppe... och gamla vänner såklart! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback