Sommarkänslor

Helsingborg är en sådan vacker sommarstad. Idag promenerade jag och Ashwak hem från skolan tillsammans. Överallt blommar det! Det finns en jättejobbig mördarbacke som tar ca 15minuter att gå uppför. Jag har alltid hatat den backen, men idag upptäckte jag att hela vägen så gick man under sådana här vackra blommor! Inte ens den hemska backen är hemsk längre!

Annars började skolan igen idag. Vi har haft hemtenta och hemarbeten så länge nu så det kändes konstigt att sätta sig i föreläsningssalen igen. Jag är så omotiverad. De här två senaste kurserna är inte roliga någonstans. Vi fick kurslitteratur listan igår och vi har 400sidor att läsa inför det obligatoriska serminariumet på Tisdag. Men hur ska böckerna hinna komma fram innan Tisdag? Även om de kommer på Måndag så hinner jag ändå inte läsa 400sidor på en dag! Jag förstår inte hur de tänker ibland. Det känns så onödigt krångligt. 
Jag berättade om mitt problem för den föreläsande professorn som håller i kursen och det slutade med att jag stod vid en kopiator med hans bok och kopierade upp 130sidor. Efter 130sidor, vilket är ett kapitel av tre, så gav jag upp. Jag hoppas alltså att jag med en tredjedel av materialet ska kunna svara på lagom mycket frågor för att bli godkänd på seminariumet. Önska mig lycka till! Jag känner mig redan omotiverad, det här känns inte som en bra start på denhär kursen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback