Hemma från semester!

Jag har varit och semestrat i norra Sverige i nästan en månad. Där besökte jag vänner och familj. Jag började min resa från Skåne tillsammans med min älskling David. Vi hyrde en bil och åkte upp till Dalarna där min familj har en stuga. Där samlades nästan alla under en helg; farmor, farfar, farmors bror och hans fru, faster med sin sambo och barn, pappa med hans fru och hennes barn, brorsan med sin pojkvän och syrran med sin pojkvän. Det var en så underbar tid tillsammans! Vi fiskade, badade bastu, badade, spelade badminton, pratade, grillade, plockade bär, promenerade, tränade och mycket mer! Det var nog den bästa helgen på hela året!
 
David åkte hem och jag stannade kvar med min familj. Jag stannade i stugan med min farmor och farfar och sedan följde jag med min bror och hans pojkvän till min pappa i Hälsingland. Det var jättetrevligt och vi stannade där i några dagar. När brorsan skulle tillbaka till Stockholm följde jag med dem och vi svängde förbi mamma på vägen. Jag stannade hos mamma under kvällen och brorsan åkte hem till Stockholm. Jag blev jätteförkyld och mamma skjutsade mig till farmor och farfar där jag låg sjuk i evigheter! Farmor berättade fantastiska historier från sitt liv för mig! Hur hon träffade farfar, om alla jobben hon har haft, om hur hon har flyttat runt och hur det kom sig att de flyttade till Sverige och hur det gick och om hur det var att bygga sitt hus alldeles själv. Det var jättespännande historier och flera gånger satt jag bara och gapade och kunde inte tro mina öron!
 
Efter att jag blev frisk efter ungefär en vecka så besökte jag min faster och hennes familj. Min favoritkusin har just fyllt 12år och det tycker jag är en jättehärlig ålder! Vi pratade väldigt mycket om James Bond och Tim Burton. Bra intressen tycker jag såklart! Det var himla trevligt hos min faster och vi pratade i flera kvällar! Supermysigt!
 
Sedan kände jag att jag måste vidare. Jag hade kunnat stannat i min hemby i flera veckor, det var så mysigt. Så om jag skulle iväg så kände jag att jag måste göra ett ryck! Jag åkte tillbaka till mamma och stannade hos henne i några dagar. Jag besökte min mormor och sedan kom min bror kom från Stockholm igen. Det var riktig kvalitetstid tillsammans med honom och mamma! Syrran tittade också förbi en snabbis. Vi gjorde flera utflykter och drack vin och pratade.
 
Tillslut, efter att ha varit borta i ca 2 veckor från David började jag känna att det var dags att börja tänka på att åka hemmåt igen. Jag följde med min bror till Stockholm och tanken var att jag bara skulle stanna någon dag. Det slutade med att det blev en vecka för det var så roligt! Storstaden levde verkligen, jag kände mig riktigt bortskämd och hemma på deras soffa och i området. Brorsan visade mig runt på söder och gamla stan. Vi besökte min pappas fru som vaktade katt åt en bortrest vän. Vi åt den godaste sushi jag ätit på MQ i närheten av Stockholm Centrum! Jag träffade även en gammal vän som jag har saknat och inte sett på flera flera år! Oooh lycka att ses igen!! <3 Sedan spelade vi mycket TV-spel när det regnade. En kväll tog brorsans pojkvän ut oss på jakt då vi skulle skjuta räv eller grävling! Jag har aldrig suttit still så länge på ett ställe och bara stirrat på naturen! Jag såg rådjur, hjortar och möss. Tyvärr blev inget skjutet eftersom vi inte såg någon räv eller grävling... Eller, jag är nog mest glad över att vi inte dödade något djur! Haha.
 
Jag kom hem igår och det är så härligt att ÄNTLIGEN få pussa på David. Jag har saknat honom så! Jag har även börjat ta tag i alla tråkiga vardags-måsten. Det finns en del som måste fixas till innan skolan börjar. Men nu, nu ska jag bara slappa i några dagar. Jag måste ju vila upp mig efter semestern! Haha.
 
Promenad med mamma och brorsan vid Högbo Bruk.
 
Brorsan och Stockholm stad i bakgrunden.
 
På promenad i Gamla Stan i Stockholm. Fina folktomma gränder! Raka motsattsen till turistgatan!
 
Grönalund. Nästa gång så hinner jag nog med en tur dit också!
 
Promenad vid Råstasjön. Det började regna men det var så vackert med regn, regnbåge, sjön och svanar!
 
Sista kvällen innan jag skulle åka hem. Det kändes som ett bra avslut på resan. Men det kändes som om tiden gått alldeles för fort...
 

Tack alla för en så underbar tid! Kärlek i massor!
Hoppas ni andra har haft en lika fin sommar som mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback