Tentor

Runt Påsk så hade jag det otroligt stressigt med tentor. Jag lovar att tentor på universitet innebär att ALLT annat kommer i andra hand! Sambo, vänner, disken, hushållet - livet!!
Jag hade inget liv! Jag satt bara och skrev hemtentor i Ämnesdidaktik och  Grammatik - språklig analys. Jag har varit så himla nervös inför att få tillbaka resultatet på dessa två tentor... Jag fick resultatet idag. Det blev två stycken VG! (För er som inte har studerat på universitet så är Väl Godkänd det bästa resultatet man kan få!) Det kändes så befriande! I och med det här resultatet så hoppas jag att det betyder att mitt CSN är säkrat i ett år till, från och med i höst. Det känns också som den där extra peppen man behöver ibland för att orka fortsätta att plugga. När allt är riktigt svårt och det blir sådär extra tungt. Det känns så skönt att då få en bekräftelse på att de timmar man lagt ned på en uppgift inte är helt bortkastade och att man visst förstår mer än vad man kanske tror. 
Nu har jag tid att drömma mig bort en stund. Nästa hemtenta-period börjar den 25 April. Efter det lär ni inte se mig förän efter Valborg. Men den 25 April är fortfarande i framtiden. Jag får oroa mig över framtiden när den blir till nuet. Just nu ska jag bara njuta!

Glöm inte att idag är sista dagen att ansöka till universitet- och högskoleutbildningar!
 
 
Vad pluggar du till?

Kommentarer
Angelica Leptin säger:

Tävlingen är avslutad och vinnaren är dragen gå in på bloggen och se om du är vinnaren, och för dem som inte vann finns det ett riktigt bra tröstpris! ;) Gå in och kika lycka till kamira!

2013-04-16 | 17:14:15
Bloggadress: http://inreda.webblogg.se/
Pappa säger:

Bra jobbat Camilla. Kläm till med några VG den 25 också så släpper pluggångesten sedan. ALLT blir lättare när det går bra. Välkommen till stugan för en
välbehövlig vila i sommar. Kram, pappa.

Svar: Tack så mycket! Jag längtar till i sommar! Jag nöjer mig med G, så länge jag slipper skriva om så är jag nöjd!! :D kramar!
Camilla Edvinsson

2013-04-17 | 15:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback