Regnig Fredag

Den här dagen känns rätt så dyster med allt regn. Sådär helt och hållet dyster. Jag är inte dyster, men feber och en hel hög med böcker på sammanlagt 800sidor eller så väntar på mig. Vi ska snart skriva en samhällsrapport i skolan. Jag vet inte vad den ska handla om än, vilket gör böckerna ännu tyngre. Man vet ju liksom inte vart man ens ska börja att läsa! Hur tuggar man sig igenom ett sådant berg av text? Ibland undrar jag om jag hade velat gått en fristående universitetskurs som bara handlade om hur man bearbetar kopiösa mängder text. 
Men det ska nog gå bra det också! 
 
Här brukar jag sitta och plugga när jag har svårt att koncentrera mig hemma. Men just nu känns det som om jag inte vill se en enda bok till i hela mitt liv. Jag som egentligen älskar böcker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback