Mistlur

Idag vaknade jag till färjornas mistlurar på havet. Ordet mistlur kommer från engelskans mist som betyder dimma. Det är en anordning som avger en ljudsignal från fartyg när det är dimmigt ute till sjöss. Enda sedan jag flyttade till Helsingborg så har jag tyckt att det varit sådär extra mysigt att vakna till det ljudet! Det känns lite exotiskt, eftersom jag växte upp i en liten by på landet med berg och skog. En annan sak som jag tycker är sådär extra mysigt att vakna till är när Zoegas kaffefabrik har rostat kaffebönor. Lukten når fram till lägenheten och det luktar sådär riktigt gott av kaffe! 
Det händer inte mycket idag. Jag ska ta det lugnt tillsammans med min sambo David och katterna. Det blir troligen lite Twin Peaks avsnitt senare ikväll. En väldigt lugn och händelselös dag. Det har varit väldigt fullt ös här den senaste tiden, så en lugn dag behövs verkligen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback