Aprilväder

Jag längtar verkligen till våren just nu. Vem gör inte det? Allt man hör runtomkring är folk som diskuterar vädret och värmen eller kylan. Den senaste tiden har vädret varit så konstigt. Typiskt Aprilväder kanske vissa kan tänka. Men jag är riktigt trött på att inte veta vilka skor eller vilken jacka jag ska välja på morgonen! För någon dag sedan var det 28grader i solen (fast det var ju självklart mycket kallare än så i luften), men idag var det bara några få plusgrader. Enligt min väder-app ska det bli 17grader varmt på Måndag! Vågar man lita på det? Typiskt Aprilväder... man vet inte om det kommer att snöa, regna eller om det är sol.
En positiv sak med Skåne är ändå att våren kommer mycket snabbare än i mina hemtrakter lite mer norrut i Sverige. Där kan det snöa i Maj. Jag kan iallafall vara glad över att allt kommer att börja bli grönt väldigt snart!! Bara någon vecka till... Sedan blir Helsingborg det Helsingborg som jag älskar mest av allt!
Mitt sommar-Helsingborg!

 
 

Kommentarer
Sara - Hold on be strong säger:

åh vill verkligen ha vår/sommar nu!!
sv: åh visst :D
kram

2013-04-14 | 01:45:51
Bloggadress: http://saraleasofia.blogg.se
Angelica Leptin säger:

Självklart kommer det mer kvadrat-smart och om du har möjlighet får du gärna svara på min enkät jag har på bloggen, vore roligt att veta vad du tycker :) http://inreda.webblogg.se/2013/april/vad-tycker-du.html#comment

2013-04-14 | 12:46:13
Bloggadress: http://inreda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback