Hemtenta

Så var det dags igen. En mördar hemtenta. Ibland undrar jag hur man frivilligt kan utsätta sig för universitet och betala för det till på köpet! Men varje gång jag läser om något som faktiskt är intressant så är det såååå värt det! Det är bara så synd att det känns som om det är en massa "utfyllnads fakta" som inte känns det minsta relevant för utbildningen inbakad i paketet. Det gör mig lite extra deprimerad däremot när denna extra information är hela 7.5poäng. Jag har hittills aldrig läst en kurs som är över 5poäng. Som ni förstår så gillar jag inte den här kursen och jag tror jag hatar den här hemtentan.

En termin består av 30poäng och därmed består ett års studier av 60poäng. När jag ser listan på mina avklarade studier känns det ibland som om jag kan relatera till poängen som experience points i ett TV-spel. När jag tänker på det sättet så känns det som om jag snart går upp i level. Vissa kanske skulle kalla mig nördig, för det kanske jag faktiskt är. Jag tycker om att spela TV-spel och då främst RPG titlar. För tillfället spelar jag Tales of Symphonia. I det spelet kan man gå upp i level och samla på titlar. Om jag hade en titel så skulle det vara "Secret Geek". 
 

Kommentarer
Mami säger:

Hej gumman!
Håller tummarna att tentan går bra <3 och även att David får jobbet. Kramar <3 mami

Svar: Tack så mycket!! <3 Jag skrev precis klart tentan. De blir verkligen bara jobbigare och jobbigare!!Kramar!!
Camilla Edvinsson

2013-04-26 | 16:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback